torek, 16. oktober 2018

18:36

3. DAN - DAN IZGUBLJENIH

NEVROLOŠKA AMBULANTA AISTI

Ob 07.40 so naju zbudili Pirati s Karibov (Irmina fenomenalna budilka hjehe) in naju pripravili na nov dan. Peš sva se sprehodili do železniške postaje in čakali na vlak. Najin PRVI vlak( do ambulante je potreben samo en vlak) naju je peljal daleč, še dlje in malo veliko predaleč vse do letališča, ko sva ugotovili, da sva se že zdavnaj odpeljali mimo izstopne postaje. Vkrcali sva se na DRUGI vlak v upanju, da naju odpelje do prave postaje. A še isti trenutek se ozreva okrog in ugotoviva, da sediva v prvem razredu...čisto brezplačno! Okrog naju so bili sami poslovni ljudje in zavedali sva se, da to ne more biti prav.

In glej ga zlomka najina postaja je šla mimo, saj ta vlak ne ustavlja tam. Zopet sva se znašle na začetku. S pomočjo prijaznega domačina, sva po eno urnem potovanju v napačne smeri, le sedle na pravi in najin TRETJI vlak in izstopile na pravi postaji. Vzrok zakaj nikoli nisva prišle do željenega cilja je bil, da sva ljudi spraševali po postaji, ki sploh ne obstaja. Prepričani sva bili, da se začne na črko L - po najino Lohne, v resnici pa se postaja imenuje Klippsta. Dan se je začel precej avanturistično in akcijsko.

Sedaj pa naprej k praktičnemu delu. V ambulanto sva prišle uro kasneje kot bi morale, vendar sva zamudo že prej sporočile. Kot sva v prejšnjem blogu napisale, se ukvarjamo z nevrologijo. Danes smo imeli v kliniki kar nekaj pacientov in sicer psa s tumorji po različnih delih telesa, ki smo jih uspešno odstranili, Yorkija z ataksijo(motnje v gibanju), ki je za sabo vlekel zadnje tačke. Da bi lahko postavili diagnozo, bi ga morali najprej slikati z MRI, ampak ker je imel vstavljen mikročip, to zaradi sevanja ni bilo možno. Poizkušali smo ga operacijsko odstraniti, vendar je bil mikročip v mišici in zaradi tveganja še večjih poškodb smo poseg zaključili. Tri leta staremu psičku, zaradi tega žal več ni pomoči.

Pes s tumorji po večih delih telesa.

Že včeraj je bil v hospitalu pes pasme Whippet, katerem so diagnosticirali možganski tumor. Žal operacija ni mogoča, zaradi neprimernega položaja tumorja. Prvi dan so nama povedali, da je to ambulanta mnogih solza, saj se zaradi dragih operacij in nerešljivih primerov bolezni, lastniki mnogokrat odločijo za evtanazijo.  Ob treh sva se odpravile iz klinike in se tokrat usedli na pravi vlak. Odpravili sva se po nakupih za kosilo, si v stanovanju naredile za jest in se odločile kateri film bova gledali. Kot se je zaključil najin dan, se bo zaključilo tudi najino pisanje tega bloga. Besedo predajava Urši in Vesni.

Lep pozdrav, Irma in Urška

VETERINARSKA FAKULTETA

Dan sva pričeli zelo zgodaj, saj se je najin delovnik začel že ob 7.30  zjutraj. Kot se za prvi samostojni delovni dan spodobi, sva se rahlo izgubili in na delo prišli malo kasneje. Najina mentorica je sprejela opravičilo in nama dala napotke za delo. Imeli sva primer psičke papilona, ki je imela več zdravstvenih težav, med drugim hipoglikemijo, hipoproteinemijo, levkocitozo, tekočino v trebušni votlini in še… njej smo opravili rtg, ultrazvok ter cistocintezo pa tudi punkcijo trebušne votline. Naslednja je bila tudi hudo bolna mačka, pri kateri smo vzeli kri za preiskave, prišla je zaradi zaprtja, sumili pa so tudi toksoplazmozo. Imela naj bi tudi živčne motnje. Mačko smo fiksirali na drugačen način kot v Sloveniji, finci namreč mislijo da je grebenski prijem mučenje živali.

Najzenimivejši primer tega dneva pa je bil enoletni bokser Leo, ki naj bi imel »reverse Coughing«. Z endoskopom smo mu pregledali vse dihalne poti, ugotovili pa nismo nič abnormalnega.

Profesorica je med tem, ko smo opravljale prakso obiskala izobraževalni center odraslih, Aniedu, s pomočjo katerega poteka tudi naša praksa na Finskem. Srečala se je s predstavnico jezikoslovne katedre, ki se ukvarja s poučevanjem migrantov, ki za uspešno integracijo v družbo nujno potrebujejo čimboljše znanje finščine.

Po delu na faksu sva se odpravili proti stanovanju, kjer sva pojedli nato pa se dobili s profesorico, da smo si skupaj ogledovali mesto. Ogledale smo si evangeličansko katedralo, mestni botanični vrt, sprehajale smo se ob obali, naša pot pa se je zaključila v centru mesta, kjer smo si ogledale razne trgovine.