petek, 19. oktober 2018

19:38

6. DAN

NEVROLOŠKA AMBULANTA AISTI

Po deževnem dnevu je to jutro posijalo sonce in bilo je hladneje kot prejšnje dni. In tako lepo kot je bilo zunaj, tako lepo sva danes prvič pravočasno prišli v ambulanto. Do železniške postaje sva se odpeljali s kolesi, saj je mnogo lažje in hitreje(vzrok za pravočasnost). Prestopili sva na vlak in pričele z delom ob 09.00. Imeli smo veliko več operacij kot prej in zato je čas kar prehitro minil.

Imeli smo dve kastraciji mačka in psa, sterilizacijo in odstranjevanje tumorja na mamarni žlezi pri psici, ultrazvok trebuha pri psu, čiščenje in puljenje zob ter striženje krempljev.

-kastracija

Psu kateremu smo opravili ultrazvok trebuha, smo iz jugularne vene odvzeli kri za analizo. Testi in ultrazvočna slika so pokazali slabe rezultate delovanja ledvic. Medicinska sestra je povedala, da za Vilija starega le dve leti ni več prihodnosti.

Sterilizacijo finci opravljajo drugače kakor pri nas. Ne odstranijo le jajčnikov, temveč tudi maternico. Kirurški set ne vsebuje kljukice(kirurški inštrument) s katero se poišče jajčnike, temveč maternico in ostalo potegnejo ven  kar z roko. Po sterilizaciji so psici odstranili še tumor na sesku.

Poleg zgoraj naštetih operacij smo opravili še hernijo diska pri zelo mladem kužku. Disk med dvema vretencama prodre do hrbtenjače in povzroča kompresijo na živce, posledica tega pa je ohromelost. Če tega ne operiramo, živci začnejo odmirati in žival ostane paralizirana. Ta kuža je že bil paraliziran vendar mu živci še niso odmrli. Z odličnimi spretnostmi našega nevrologa je operacija uspela, vendar do popolnega okrevanja psa traja še kakšno leto fizioterapije.

Po končani praksi sva se z vlakom odpravile proti centru in se s kolesi odpravili na ogled mesta. Najprej sva šli do katedrale, si jo ogledali iz vseh možnih kotov in odkolesarile naprej do otoka. Tam je bil prelep park Tervasaari v jesenskih barvah in še lepši razgled na morje. Ko se je še bolj shladilo sva pot nadaljevale do Starbucksa, kjer sva se pogreli s toplo kavo. Preden sva odšli domov sva se ustavili še v trgovini in si doma spekli pico.

VETERINARSKA FAKULTETA

Po zelo kratkem spancu sva z desno nogo stopili v jutro. Danes je bilo najino zadnje delo z malimi živalmi, saj naju naslednji teden čakajo konji oziroma velike živali. Delaje bilo danes v primerjavi s prejšnjimi dnevi zelo malo. Veterinarke so opravljale klinične preglede psov, ki niso bili bolni ali poškodovani, pač pa so imeli le splošen pregled. Najin primer je bil nemški žimavec, ki je bil na klinike že včeraj. Psica je imela namreč zelo povišano telesno temperaturo in je bila v zelo slabi kondiciji.

Že včeraj smo na njej opravili odvzem krvi in ultrazvočni pregled, danes pa smo ji vstavili kanilo. Poleg tega smo ji še vzeli vzorec krvi za laboratorij ter jo priključili na infuzijo. Ker je bila psica zelo nemirna, je nismo pustili same v boksu, ampak smo jo dali v kot na podlogo in sva nanjo pazile neprestano.

Po hitrem pregledu krvi iz laboratorija so ugotovili, da ima psica tumor na vranici. Ker je bila že starejša in se lastniki za operacijo niso odločili, so jo kasneje uspavali. Dali sva ji še zadnji obrok, ki ga je z veseljem pojedla. Z ambulante so naju spustili malo prej, ker so imeli ob 12.00 veterinarji in študentje sestanek, ki ga imajo vsak petek, tako da so vse delo postorili že pol ure prej.
Odšle sva proti domu, Urša pa se je nato odpravila na železniško postajo, saj se je z vikend dogovorila, da bo odšla na Švedsko. Tam pozna osebo, ki je vzrediteljica ruskih hrtov – borzojev in ima tudi sama psa, ki je iz njenega legla. Zato je Urša vsa navdušena odšla z letalom na Švedsko, od koder Vam že pošilja pozdrave.

Jaz pa sem odšla še na samostojen ogled mesta, poiskala sem tudi trgovino s konjeniško opremo, kjer sem spoznala lastnika in se z njim hitro zaklepetala o konjih. Dal mi je tudi vizitko in napotke, kje bom našla dobre in lepe konjeniške centre blizu Helsinkov. Tudi sam ima svoj hlev in konje skupaj z ženo, pred štiridesetimi leti je tekmoval v preskakovanju ovir, sedaj pa konje trenira sam ter ima svojo trgovino s konjeniško opremo. Petkov večer pa sem si rezervirala za dober film ter obilnejši spanec, saj nas jutri že čaka nova dogodivščina s profesorico.